Zelené potraviny - Láskyplné šíření
339
post-template-default,single,single-post,postid-339,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-16.8,qode-theme-bridge,disabled_footer_top,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-5.5.2,vc_responsive

Zelené potraviny

Po zveřejnění fotky, kde mám v ruce chlorellu se svrhla vlna otázek k čemu chlorella vlastně je, a tak mi přišlo jako dobrý nápad napsat článek o zelených potravinách. Osobně užívám zelené potraviny od společnosti Green ways, která má za mě top kvalitu na našem trhu.

Chlorella a ječmen: co je co a co je na co?

CHLORELLA

Chlorella je jednoduchá sladkovodní řasa, která umí vyčistit z těla těžké kovy a další chemické látky, které denně přijímáme z jídla a ovzduší. Chlorella obsahuje vlákninu, která na sebe při průchodu trávicím traktem váže škodlivé látky a odvádí je z těla pryč. Váš organismus tudíž nejen sytí, ale i čistí a zbavuje toxinů a jiných látek. Navíc dokáže vašemu tělu navrátit přirozenou rovnováhu, neboť zabraňuje překyselení organismu.

Chlorella také upravuje hladinu cukru v krvi a udržuje ji stabilní. Kromě toho posiluje imunitu, částečně zpomaluje proces stárnutí a může snížit riziko rakoviny. Chlorella taky do vašeho těla dostane chlorofyl, který kromě podpory krvetvorby pomáhá s celkovou regenerací organismu a zpomaluje stárnutí.

Společně s chlorofylem se do těla dostávají vitaminy, kyselina listová nebo látka zvaná chlorellin (přírodní antibiotikum). Železa má chlorella ještě výrazně více, než ječmen. Bohatá je na obsah bílkovin. Spolu s ječmenem dodává tělu všechny esenciální  aminokyseliny.

 

MLADÝ JEČMEN

Rostlinka se sklízí dlouho před tím, než zcela dospěje (zhruba ve chvíli, kdy dosáhne 20–25 centimetrů, protože v té době se ještě stále nachází ve vegetativní fázi), a suší se při teplotě ne vyšší než 31 °C. Proto v ní nalezneme důležité vitamíny (například B1, B2, B3, B6, C nebo E), aminokyseliny (lysin, leucin, glycin, prolin či izoleucin) i minerály (draslík, železo, vápník či hořčík). Velkým přínosem je i množství enzymů a antioxidantů.

Mladý ječmen obsahuje 4krát více vápníku než mléko a 10krát více železa než špenát.

 

Pravidelná a dlouhodobá konzumace zeleného ječmene napomáhá rozpohybovat trávicí trakt, pomáhá při chudokrevnosti, snižuje hladinu cholesterolu nebo zpomaluje stárnutí buněk. V psychické rovině přináší plnohodnotnější spánek, lepší soustředění i zlepšení paměti.

 

 

Co zařadit do jídelníčku – chlorellu nebo ječmen?

Doporučuji neváhat a začít užívat obojí. Obě zelené potraviny navzájem posilují svůj účinek. Díky detoxikačním schopnostem chlorella pročistí trávicí trakt a zelený ječmen se tak ještě lépe vstřebává. Zelené potraviny zkrátka působí ve vzájemné synergii a nejlépe dokážou vašemu tělu pomoci právě v kooperaci jedné s druhou.

 

Jsou zelené potraviny vhodné pro děti?

Rozhodně ano. Můj Honzík má chlorellu místo bonbónů a nijak ho neomezuji v konzumaci. Do užívání jsem ho nijak „netlačila“. Děti se totiž nejlíp učí nápodobou, a tak když viděl mě, tak si sám začal vyžadovat „bonbónky“ 🙂

 

S láskou Míša

Žádné komentáře

Okomentovat