Jak na negativní myšlenky? - Láskyplné šíření
326
post-template-default,single,single-post,postid-326,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-16.8,qode-theme-bridge,disabled_footer_top,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-5.5.2,vc_responsive

Jak na negativní myšlenky?

Občas se stane, že naše mysl jede na plné obrátky, co se týká negativních myšlenek, a tak jsem pro váš sepsala pár tipů, jak se vypořádat s negativními myšlenkami.

 

Přijetí

Důležité je, když už negativní myšlenky přijdou, tak se nesnažit je zahnat, a nebo s nimi bojovat. Naopak je super si je dovolit a to rychleji odejdou. Když už se cítíme na nic, tak to přijmeme, tak jak to je.

Asi nejsem jediná, která vyrůstala se slovy – co je to za ošklivou holčičku? Nebreč prosím tě, nemáš k tomu důvod.  Díky těmto větám a spoustu dalších, jsme se naučili potlačovat tu „špatnou“ holčičku v sobě a neseme si to sebou do dospělosti. Je dobré si uvědomit, že už nejsme ty malé děti, které musí potlačovat všechny ty „špatné“ pocity, ale naopak je můžeme vypustit a dovolit si je prožít. Přijmout i ty negativní myšlenky, protože to je v pořádku.

 

Vděčnost

Vděčnost je nejkouzelnějším nástrojem k tomu, jak najít úlevu od negativních myšlenek. I v té nejnepříjemnější situaci můžeme vždy najít důvody, za co můžeme být vděční. Jako například to, že máme oči a vidíme. Jsme zdraví, máme domov. Vděčnost dělá zázraky.

 

 

Cvičení průhlednosti

Představte si, že jste průhlední, jako byste neměli hmotné tělo. Dovolte rušivým podnětům z vnějšího světa, aby vámi procházely. Jakékoli podněty pak přestanou narážet na nepropustnou „stěnu“ ve vašem nitru.

 

Meditace

Meditace je úžasným nástrojem, jak zklidnit svou mysl. Pusťte si nějakou příjemnou hudbu, zapalte si svíčku a jen pozorujte svůj dech. Pokud přijdou nějaké myšlenky, tak je nechte pouze procházet. Nehodnoťte, neposuzujte, jen pozorujte.

Na youtube je spousta řízených meditací, tak si můžete vybrat to, co vám bude nepříjemnější.

 

Ráda bych podotkla, že je důležité pravidelně praktikovat tato cvičení, aby zajistily dlouhodobé výsledky a my se cítili dobře.

Přidávám ještě odkaz na video od Terezky Kramerové, která je průvodkyni po krajině mysli a její videa mi hodně pomáhají. Ve videu mluví o dalším, velmi prospěšném cvičení, které můžeme praktikovat v každodenním životě. Podívat se můžete tady.

 

Pokud máte další tipy, jak pracovat s negativními myšlenkami, budu moc ráda, když se podělíte.

 

S láskou Míša

Žádné komentáře

Okomentovat